fredag 23 april 2010

Häxa till yrket?

Tanken är ju att det ska vara mest bilder men här kommer lite text. Har skrivit på för ett nytt jobb idag och sagt upp mig på det nuvarande och jag är fantastiskt glad med det.

Detta födde minnet om när jag senast sökte jobb 2007, då kanske inte lika seriöst. Jag sökte jobb som häxa hos Häxriket med blandad framgång. Häxriket erbjuder spådomar och annan kvacksalveri via telefonledningen till det facila priset av 19 spänn i minuten. Mina "förmågor" räkte inte hela vägen men lagom för att ta mig igenom en första intervju och vidare till en så att kalla caseintervju där jag skulle spå någon annan "häxa" under 1 timme om dennes kärleksliv.

Här nedan följer det brev som kan ta dig till en häxintervju. Håll till godo.

"Hej

Jag är en nyfiken person med intresse för att jobba inom den mediala världen kring frågor som rör tarot och allmän spådom. Jag finner mig lämpligt till jobbet som häxa hos er då jag har en känsla för det dolda och ser saker hos folk som de själva inte är medvetna om. Många i min närmaste krets brukar komma till mig för att be om råd då jag vid flertalet tillfällen har förutspått deras framtid med gott resultat. Vidare så har jag kontakt med andevärlden och brukar hjälpa personer att få kontakt med deras anhöriga, ett stimulerande och härligt uppdrag som får en att känna att man gör skillnad.

Utöver att spå i tiden hyser jag stort intresse för pendlar och slagrutor och har hjälpt vänner och bekanta med att hitta både vattenådror och negativa energifält i form av både currylinjer och hartmankors. Detta intresse väcktes av en avlägsen släkting från Norrland som med hjälp av slagrutan kunde finna allt tänkbart som var försvunnet, även sådana grejer som vi inte ens visste var försvunna. Han hade en oerhörd precision i sitt arbete och kunde under rätt omständigheter detektera currylinjer med sina bara knän. Han bara gick omkring och när han passerade en linje slogs hans knäskålar ihop med en smäll. Jag har sedan dess idogt övat för att behärska slagrutans konst med gott resultat, men jag är fortfarande bara en lärling.

Jag har genom åren haft förmånen att jobba på många olika arbetsplatser med många olika typer av människor, allt från byggarbetsplatser, via säsongsjobb i sälen till TV. Vidare har jag rest jorden runt för att finna meningen med livet och har på resans gång fått tagit del av allsköns kulturer och ursprung. Detta har gjort att jag har en vana att prata med olika människor från olika bakgrunder, en förmåga jag tror kan vara till nytta då ni har en bred variation av kunder.

I framtiden har jag förhoppningen att ha ett intressant och givande jobb där jag får nyttja mina olika och ”dolda” kunskaper. Jag vill inte vara för tydlig i mina framtidsvisioner då det är så mycket spännande som händer inom den ”övernaturliga” världen och allt för tydliga framtidsvisioner tror jag kan vara begränsande. Jag vill ta emot framtiden med ett öppet sinne utan snäva gränsdragningar och begränsningar.

När jag inte spår eller agerar rutgängare tillbringar jag tiden med min flickvän, umgås med vänner och försöker få kontroll över mitt kron-chakra genom att böja bestick med tankekraft. Enligt mina vänner är jag en social person med kreativa och säljande egenskaper som aldrig har långt till ett skratt.

Jag hoppas att jag har lyckats väcka ert intresse och jag ser fram mot ett personligt möte där jag kan presentera mig närmare. Ordnar du kaffet så tar jag med mig bullarna.

Vänliga hälsningar

M E"


, , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Varför är jag inte förvånad att du har skrivit ett sådant brev?? :P Har nu fått mig ett gott skratt. Skönt att de köpte det iaf.. :)

    SvaraRadera
  2. Den här är så jävla bra

    SvaraRadera