onsdag 28 april 2010

Ny adress

Den uppmärksamme läsaren har redan kunnat konstatera att jag inom en närmare framtid ska byta jobb. Jag sade upp mig från min nuvarande tjänst i fredags då jag också signerade ett nytt anställningskontrakt. Detta innebär att jag framöver kommer att jobba med att främja folket alkoholvanor, i alla fall indirekt och det är naturligtvis Systembolaget som blir min nya bundsförvant och jag ska hjälpa dem med att uppföra butiker runt om i landet.

I går var jag och åt lunch med mina blivande kollegor och det kändes helt rätt från första stund. Enkelt, trevligt och väldigt okonstlat.

Inte bara umgänget kändes rätt utan även miljön.


Min nya adress blir Thulehuset (vänster i bild) som ligger vid Kungsträdgården och ritades av arkitekt Erik Lallerstedt. Samma snubbe som ritat biblioteksbyggnaden på KTH som jag har tillbringat alldeles för mycket tid i, skrivandes på min uppsats. Jag kommer med andra ord att känna mig väldigt hemma i dessa anrika miljöer.



Utsikten är heller ingen större skam och vid trevligt väder misstänker jag att det kommer bli en hel del kreativa lösningar på arbetsplats.

2 kommentarer:

  1. fint! Grattis...får man rabatt på systemet nu?

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar Daniel. Börjar bli dags för en fika/öl snart

    SvaraRadera