måndag 5 april 2010

Påskhelg på närkeslätten

Påskhelgen tillbringades med familj och vänner på närkeslätten där det åts och dracks gott under hela helgen.

På lånfredagen var det tänkt att vi skulle göra en promenad upp på Kvarntorpshögen för lite trevligt fotograferande. Detta gick i stöpet då statsjäntan hade Glömt att packa med sig fotriktiga skor och att bestiga denna hög i "gå-bort-skor" är ingen höjdare.


Istället åkte vi på ut till det gamla industriområdet Kvarntorp där jag lät mig inspireras av dess förfall.

Anledningen till detta infall var att jag nyligen snubblade över en fantastisk blogg inom ämnet förfall i allmänhet men Kvarntorp i synnerhet. Bloggen finns här och är något jag rekommenderar att titta igenom. Fantastiskt material.

Tyvärr kunde jag konstatera att mycket av de gamla förfallna byggnaderna var rivna och bortforslade, men jag ska definitivt åka dit en vända i sommar och leta efter de godbitar som finns kvar.



Efter kamerasession så for vi över till familjen Bergströms och hängde med dem och deras små.

Här Edvin med hans favvo. Edvin blev så till sig av glädje att han dagen till ära tog fram partyglaset för att dricka sin saft. Ett partyglas innefattar en fot att ställa glaset på och används endast vid festligare tillfällen.



Och här är Tilda som är lite mer skeptisk till undertecknad, men snar har jag indoktrinerat även henne. :)



Efter dagens utflykter väntade en god middag och födelsedagskalas med paketutdelning för mamma som fyller den 4:e och jag som fyller den 10:e. Blidde inga bilder på detta hade fullt upp att äta av den goda maten.


Självaste påskafton började med utflykt till Örebro där Brorson lyckades lura på mig hela T12:s sortiment av skjortor samt en oerhört snygg hatt av märket Rip Curl. Det var dock väldigt bra lurningar som resulterat i att jag nu har en respektabel nivå och att jag helt plötslig ser bra ut igen.





Lunchen inmundigades vid Naturens Hus efter en promenad längst Svartån. Ett utflyktsmål som inte var sista gången vi åkte till.



Evy njuter här av solen, en mycket god sparrissoppa och en fantastisk utsikt som till stor del innefattar mannen i hennes liv.



Gräsänder har jag hört talas om men här finner man träänder.


Vy utmed Svartån på vägen tillbaka mot city


Blev en snabbvisit i Wadköping på vägen.


Här sitter någon och vilar utmed Kajsa Vargs hus i Wadköping


Ett mysko träd stående i Stadsparken



Påskafton tillbringade vi tillsammans med familjen Gråberg med vänner. Det blev en kanonkväll många bemärkelser och för dem som inte vill supa sig till nirvana så fanns här möjligheten att äta sig dit.


Kvällen som startade i ett ganska vuxet tempo tog en vändning åt det mer pubertala hållet när klockan hade passerat midnatt och det blev allsång till gamla klassiker från Björn Rosenström. Blev för oss andra att återuppleva gamla goda tider medan det verkade som denna musik hade gått Evy helt förbi.

Vem minns inte textrader som "Det stod att du var snygg, men du är ful, jag har blivit lurad..."?




Evy tar det lugnt dagen efter med en stickning i vårsolen


Päronas hästar och lite ensilage.


På vägen hem tog vi tillfället i akt och tittade till sommarstugan som nu var fri från allt snö. Lägg väl märke till den fruktat trendkänslige mannen i förgrunden. Jag är mycket nöjd över mina senaste assessoarer




Vårigt värre

Over änd out

2 kommentarer: