söndag 3 oktober 2010

En natt på 70-talet

Då var det dags för den stora dagen med Helenas födelsedagsfest med temat kollektiv och "Hellre äta gröt tillsammans än oxfilé ensam.". 

Eftersom jag alltid velat förstå tankebanorna hos den trädkramare och självuttalade marxist som nära satte vår BRF i konkurs i ett försök till att tillämpa en lokal kommunism utan hänsyn till en ytterst verklig marknad. Så  bestämde jag mig för att gå all in för en dag och leva upp till myten. "Nej till allt!"


Här väl utrustad för protest och ställningstagande, iklädd funktionella kläder av naturmaterial med de rätta budskapen.

T-shirt med "Spola Kröken" - Alkohol är inte bra, man når aldrig de högre nivåerna, man blir bakfull samtidigt som man stödjer kapitalets intressen. Finns mycket bättre esoteriska örter som du kan odla själv i din blomlåda på balkongen med nirvanagaranti. 

Plakatet med informationen "Släng borgarna i papperskorgarna!" talar väl för sig själv. Allt detta sakletandet och samlandet som de håller på med kan inte vara bra.

Till detta en blygsam och funktionell väska med texten "Jag är obegripligt intellektuell". ja man vill ju gärna differentiera sig från de där borgarna. De är ju ganska korkade, jag har pratat med flera stycken av dem om mina teorier och ingen av dem har förstått ett ord av vad jag menar. Och de kan ändå inte bevisa att det inte är sant...

Dessutom är ju sanningen i förlängningen bara en social konstruktion som kapitalet försöker pracka på oss för egen vinning.



Helena blev så jäkla uppfylld av en massa okalkylerabara energier tack vare mina budskap och presenter, att hon började levitera på stället.

Hon fick en mycket praktiskt bok om handarbete, vem skulle INTE börja levitera av det?

Boken var naturligtvis inte inslagen. Presentpapper är borgligt.


Eliza kom med lite Löve






Nisse visade oss alla att det finns fler än fyra nyanser av brunt, ett tema som han även överförde på den fantastiska plockmaten där han förtjänstfullt hade blandat godingar som kavring och sylta.


Jag fick under kvällen starkt stöd i att sprida mina övriga budskap "Pippi är kapitalist" och "Släpp hashet fritt"







Vaknade sedan morgonen efter i min elhissförsedda säng, kände mig lite lagom småborglig. Med ett leende på läpparna, alltid lika kul att hänga med Helena och hennes entourage.

Tack för en kanonkväll!

1 kommentar:

  1. Mycket snygga bilder...:-) varför var du inte utklädd?
    /Henrik
    Glad att det är 2010

    SvaraRadera