fredag 1 oktober 2010

Turist i hembyn


Denna vecka blev en ytterst spännande vecka med lite udda inslag så som vittne i ett misshandelsmål som hade sin start under en grabbhelg i februari månad -09. Det hela utspelade sig en lördagkväll på HC i Sälen. Jag stod och framställde mig fördelaktigt i utkanten av dansgolvet när en tumult uppstod några meter till höger om mig. Två personer rörde sig över dansgolvet, den ena frekvent slående den andra i ansiktet med knytnävarna som träffade tungt.


Det hela avslutades först när motsatta sidan av dansgolvet nåtts. Först då såg jag att det var kompisens ansikte som blivit lätt modifierats till en råbiffsliknande sörja.
 
 
 
Killen åkte fast och i veckan skulle alltså rätten säga sitt efter att jag och några andra sagt vårt. Eftersom detta skede på helt annan ort fick jag ta del genom webblänk. En annorlunda men intressant eftermiddag. 
Rättegången blev försenad så jag roade mig med att jobba undan lite.
 och se bra ut i den monitor som hela tiden projicerade upp bilden av mig själv. Efter att tittat på mig själv en längre tid började jag nästan känna mig iakttagen. Scary!

Förutom ett mindre missöde när jag höll på att fimpa mikrofonen med ett halvt glas latte så upplevde jag att det generellt gick bra. Var dock ganska ovant och lite nervöst att sitta och berätta något som ifrågasattes flera gånger och vreds och vändes på så man knappt visste ut eller in. Blev inte mindre ovant av att de riktade in kameran på advokatens väska istället för hans nylle. Inte var dag man pratar med en Samsonite.

Nu återstår bara väntan på domen.

Efter ett tufft vittnesmål tog jag tillfället i akt och promenerade till söder och passade på att vara turist i min egen stad.

Här kommer lite pics för dig att njuta av.



Stadens grundare ligger och tar igen sig.








Vill också passa på mina belysa mina läsare om mitt senaste inköp. Ett par Carrera Safari med brunfärgade bågar som formats av någon komplex kolförening. Ger en vacker och stilren inramning till mitt annars ganska platta och neutrala ansikte. En accessoar som lyfter fram detaljerna och ger utryket "less is more" en mening.

Allt är inte vacker i staden, det finns en baksida också.

Kvällen avrundades i goda vänners lag på en turkisk restaurang. Här visar de gängtecknet.

Lägg väl märke till det inte helt opretentiösa loggan "Vetenskap och Konst" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar