fredag 19 mars 2010

Alliansens logga

Sossarna har sitt "Alla ska med" som är mer passande som gynekologisk instruktion inför ett spermaprov. Än som nu när det ska fungera som ledstjärna för ett parti vars partiledares extravaganta leverne på andras bekostnad får Lyxfällans klienter att framstå som ansvarsfulla.

Men det har gått bra för dem ändå och det är för att de har ett starkt varumärke.


Alliansen som har en lite kortare historia har börjat bygga på sitt och de har i dagarna fått en ny logotype. Som den proffstyckare jag är (läs Jag har varit lite rastlös) har jag tittat lite på den och tagit fram en mer genomarbetad dito



Känns fräsch men ändå inte helt genomarbetad. Man får en känsla av helheten är större än det enskilda men det saknas ändå lite värden.

Ska det inte vara lite mer...








Efter en sådan här djupanalys inom reklambranschens labyrinter börjar jag fundera på om jag inte ska sadla om och bli en sådan där AD, CD, VD eller vad det nu heter.


, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar