torsdag 2 september 2010

Flygbilder

Hej igen

Var ett tag sedan. Pratade med Jonas igår som uttryckte en oro för min hälsa då det inte kommit någon uppdatering på bloggen sedan den 22 augusti.

Kan meddela att jag mår bra, har bara varit lite mycket. Bröllop i helgen med drygt 1000 bilder som resultat som har gåtts igenom grovt och redigerats. Började sedan veckan med resa till Hapranda med övernattning, hem i arla morgon för att genom svenskt luftrum åter ta mig tillbaka till kontoret.

Samma dag fick jag en överlämning av min kollega eftersom hon ska vara hemma och genom någon biologiskt betingad process bli två.

Fick ett grymt sug efter en kantarellmacka på vägen hem och beslöt mig för att gå till Hötorget och "plocka" 1,35 Kg kantareller mot en plockningsavgift på hela 100 riksdaler.



Rensandet av denna svamp har sedan hållit mig sysselsatt resterande kvällar denna vecka då jag har lite svårt att göra bara en sak samtidigt.

Packade sedan om väskan för att på torsdagen flyga propellerplan till Karlstad och sedan bilburet transportera mig nära tio mil norr ut till Storfors. Hålla hov där i några timmar för att sedan reversera denna resa tillbaka till el Stockholmo för att avsluta veckan med en djävulskt massa kontorsninjauppdrag för att sammanställa vad som hänt.

Blev på flygplatsen i Karlstad stoppad i säkerhetskontrollen med grundligt genomsökning av min väska och tillika ambulerande kontor, utan att man fann några konstigheter mer än väl tilltagna mängder av tekniska artefakter. Vanliga prylar så som miniräknare, kamera, bilhållare till iPhone, minilinjal i metall, avståndslasermätare, tummstock, hörlurar med analogt gränssnitt samt blåtantsliknande dito, hörselproppar, ritningar, pennor, anteckningsblock, en massa papper i allmännhet och en tom systembolagskasse, ja sånt som man bör ha i en väska. Fick gå med förmaningen att städa min väska :)

Avslutade arbetsveckan på manligt vis med ugnsbakad falukorvsring och mos a´la Kjell Bergqvist-style hemma hos Stefan smått flinades över politiska sarkasmer på www.valaffisch.se. En trevlig kväll som sig bör med detta eminenta sällskap Stefan och Kjell. Den sistnämndes närvaro kanske inte är så tydlig som man kan önska men för oss finns han ändå där på något sätt.

Kort sammanfattat en jäkligt bra vecka.

Det var väldigt coolt att flyga propellerplan, aldrig gjort det förut. Man hålls lite lägre ner så man ser allt på helt annat sätt. Här kommer lite pics



Arlanda terminal 3 och någon typ av propellerförsedd flygpjäs som ska ta mig i sidled i landet.






Massor av ensilage, vilket Evy ofta förvirrar med den något mindre fermenterade anordningen emballage.



Här ser vi ett typiskt exempel på relativa förhållanden mellan olika objekt. Vad är det egentligen som lutar, är det planet, marken eller rent av den som håller kameran?

Vem är jag egentligen?















Arlanda golf from above


Nu är det träning, sedan bio och förhoppningsvis ska jag även den här helgen få klart på de sista bilderna från det underbara bröllopet med tillhörande fest och delge lite från det här på bloggen.

1 kommentar: