måndag 6 september 2010

Svampani

Den senaste tiden har jag märkt att jag har utvecklat en viss svampmani som påminner lite om Killinggängets karaktär Kaminmannens vurm för att elda, men det här handlar som sagt mer om svamp. I första hand handlar det om att få ihop så mycket kantareller som möjligt i frysen innan det är för sent.

Gick förbi Hötorget idag och kunde inte hålla mig utan försåg mig med ytterligare 1.115 Kg kantareller. Passade också på att investera i lite ordentliga verktyg. För dem som inte vet det så är även svamp en materialsport.



En mycket vass kniv i dubbel bemärkelse med ett ergonomiskt handtag som försetts med en linjal på ena sidan för att möjliggöra mätning av svampen. Allt detta tillsammans med ett slitstarkt fodral med bältesinfästning. Sen köpte jag en liten enklare svampkniv också i kitschig orange.

Eventuellt kommer vi behöva en större frys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar