söndag 25 juli 2010

Det första regnet

Semestern riktigt rusar iväg och man hinner inte riktigt med allt man vill. Bror med familj har tagit sig ner från norrländska skogarna och hälsar på i den gamla fina byn Hällabrottet.

Alltid lika kul när de kommer så vi ville naturligtvis få en bit av kakan av deras vistelse och for ner över en dag.


Hopptornet har decimerats kraftigt i höjd sedan jag var där och gjorde stället. Då fanns både "fyran" och "femman" att tillgå mot dagens lilla "trean". Det har väl blivit lägre i tak antar jag.


Evy fick äntligen efter de åtta år som hon funnits i min familj och varit en del av mina rötter, fått bada i de för en Hällabrottsling heliga brotten. Det kändes lite som ett dop i ritualen att vara fullvärdig medlem.




Min solstråle skiner ikapp med de sista solstrålarna. Sedan kom det en blixt från klar himmel och drog med sig det första ovädret denna semester har erbjudit. Ett oväder som kom med besked, med ett regn som piskade in genom det tätaste Gore-Tex-plagg och lämnade en kvar med en unken fukt ända in på skinnet.

Var bara att packa i hop och bege sig mot varmare breddgrader. Men ETT oväder förstör inte en semester vi hoppas på mera sol. Det sägs ju att det inte finns några dåliga väder och utan bara dåliga kläder så vi får väl ta och lägga ut lite pengar på en bättre utrustning så att vi är bättre rustade för nästa oväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar