lördag 31 juli 2010

Födelsedagskalas

Igår var som sagts en stor dag för lilla Thea som gick från fyra till fem år. För en vuxen kan det tyckas som en trivialitet men inte för den det berör. Vilket man kan förstå om man sätter det i sitt sammanhang det är ju trots allt en ökning på 25 % i ålder bara så där över en dag.

Thea var så uppe i varv så då det kommer ta någon vecka innan hon landat.

Dagens blunder gjorde jag genom att åka ifrån kameran. Har aldrig hänt förut. iPhonen fick skjuta in som back-up.



Presenten delas ut till en minst sagt speedad liten tjej som sprang runt runt runt och tjoade som en helt naturlig reaktion på att hon inte riktigt visste hur hon skulle hantera lyckan av att bli "vuxen".



Thea öppnar paketet som är en inslagen heldag med oss, mig och Evy på Shrek med godis, mat och allt vad det innebär. För Thea handlar det om lek för oss kommer det handla om att bygga varumärke för att behålla positionen som de coolaste i henne ögon. Konkurrensen börjar bli tuffare i och med att världsbilden ökar. Datorer är ju verkligen inte bra ur det perspektivet.


Förutom att vi inte lyckades ge henne vad hon helst av allt ville ha (se länk här) så var det en väldigt glad tjej.







Thea berättar en hemlis för Evy, kände mig lite utanför vad för stort som föregicks som vi andra inte fick ta del av. Killar? Överhörde dock samtalet och kan meddela att det handlade om att det skulle vara strössel på tårtan.





Strösselbeklädd tårta




Far och son smider planer.

"Få se nu... mmm... Undrar om jag kan ta ena handen och klia mig på örat på andra sidan huvudet? wow, känns lite konstigt det här, nästan som det är någon annan som kliar mitt öra... ... Är det någon annan?"




Carla äter chips och verkar lycklig av det. Det är de där nya ugnsrostade chipsen, lite nyttigare, lite bättre och lite äckligare.












Sen hände äntligen det som vi alla kom dit för att se. Henrik intar en pose på altanräcket i ett sista desperat försök till att se oskyldigt kåt ut.

4 kommentarer:

  1. Tyckte nog posen när jag kliar mig i örat var bäst :-)

    Sen önskade Thea sig lite större saker också.

    http://mitt-projekt.blogspot.com/2010/07/theas-onskelista.html

    Tack för att ni kom och förgyllde dagen för oss alla.

    SvaraRadera
  2. Tack själva som sagt. Det var länge sedan jag var så trött, vet inte om det kan bero på rosévinet som jag drack lite ljummet och inte iskallt som jag brukar...

    Kraschade i soffan kl 22.30 och hade myrkryp i hela kroppen. Imorse var jag halvt hörselskadad, men det börjar ordna sig nu.

    SvaraRadera
  3. En kanonserie och fyndiga kommentarer...tack tack

    SvaraRadera