lördag 10 juli 2010

Utvidgad bekanskapskrets

Under fredagen utvidgades min bekantskapskrets i och med en grillkväll i Tallkrogen några stenkast från våran hood. Vi var bjudna till Ilona och Martin, några gamla kompisar till Evy från tiden innan mig, en tid som är svår för mig att förstå att den överhuvudtaget existerat och än mindre acceptera. Men efter sådan trevlig kväll så kan jag nog vänja mig vid tanken att så har varit :)



Ilona och Katarina i ett par mycket trendriktiga solstollar som tillsammans med övrigt möblemang adderade en känsla helhet och holism. Möjligtvis undantaget den byggbelysning som monterades för kvällen.


Hela familjen samlad inför en fulländad middag som blandades upp med intressanta och roliga samtal där det mesta avhandlades från manliga "drinkluder" till hus/lägenhetsrenovering. Det utstickande samtalsämnet var dock huruvida det är viktigt eller ej att röra sig svenskt. Vi var nog överens om att det var väldigt viktigt men ingen visste riktigt hur ett svenskt rörelsemönster ser ut.


Evy och Katarina pratar gamla journalistminnen.


Det här är för övrigt en närgången studie av en delvis röd bordsduk.


Som sagt det blev en kanontrevlig kväll som jag gärna ser en uppföljning på ute i Torshälla. Jag får öva upp mina grillskills tills dess tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar