torsdag 20 maj 2010

Dumsnålhet

Det finns många typer av snålhet och dumsnålheten är nog den dummaste och jag har precis drabbats av den.

I jakten på det perfekta golvet blev jag tvungen att ta hand om nivåskillnaden mellan detta gamla badrummet och det övriga som var ca 3 mm. Att spackla en smidig övergång som tog upp ojämnheterna kändes som det smidigaste och billigaste lösningen.

Sagt och gjort så spacklade jag en övergång för att sedan upptäcka att jag bara flyttat kanten och nivåskillnaden framför mig. Gjorde en ny blandning och gav mig på golvet med samma frenesi och inlevelse och med samma resultat som följd. Till slut var den lilla påsen med spackel slut liksom mitt tålamod


Istället blev det en ny laddning och då flytspacklade jag hela ytan.

Slutsatts: Gör saker ordenligt från början

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar