söndag 2 maj 2010

Valborgshelgen

Valborgshelg och sommarstugepremiär tillsammans med familj, vänner och en sporadiskt skinande sol.


1:a maj, dagen då man ska uttrycka sitt missnöje. Då jag inte kunde finna några incitament att förena mig med massan på torget så beslöt jag mig för att göra ett politiskt statement på hemmaplan och tog helt sonika och avyttrade lite trän och tände på.


Syftet var egentligen att ta bort några trän så att en grävare kan ta sig in på tomten nästa vecka, men det kändes mer korrekt att göra lite politik av det.






Kvällen tillbringades med Carro och Fredrik. På schemat stod grilldebut med massor av gott på gallret.



Söndagen kom med en strålande sol och börjades med en frukost under dess strålar.


Jolly Roger var naturligtvis hissad


Väldigt passande med Närkes landskapsblomma




Evy den lilla arbetsmyran tog snabbt till krattan och snyggade till lite...


...jag själv har sysslat med vad jag gör bäst. Gått omkring och sett bra ut.




Efter lunch kom hela familjen Eliasson med brorsdotter Blanca i spetsen.


Blanca var väldigt flitig med det mesta och framförallt med att hjälpa Evy att rensa grusgången från ogräs. Evy är väldigt tacksam och kommer nog att sätta varje barn som är på besök i sysslor i framtiden :)


Mer trädgårdsarbete.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Får boka in en helg här framöver då vi kan komma och joina er i trädgårdsarbetet (eller solstolen) :). Kram!

    SvaraRadera
  2. Tackar!

    Ni är alltid välkommna.

    SvaraRadera