torsdag 13 maj 2010

Fyrtioårskalas

I dagarna har en fyrtioåring föds och det firades med pompa och ståt på Uttringe gård utanför Rönninge. Födelsedagsbarnet var Ullis som hade lagt ner ett kanonjobb för att få till det så perfekt som det blev.


Festplatsen var belägen på naturskönt område med en helt okej utsikt


Micke och Henke som förutom att se väldigt bra ut, dricker bubbel och äter anklever på ett väldigt världsvant och galant sätt.




Här är vem som sedan blev min dam till bordet och som enligt egen utsago ej gör sig på bild men jag måste nog tillstå mig att säga att så ej är fallet.


Anna ger gänget ett Annaleende som får självaste att Julia Roberts att framstå som rätt lam i sitt sätt att uttrycka glädje


Rolf, Anna, Camilla och Micke sträcker på sig inför kameran.


Fyrtio år och kvinna då måste man ha ett rosa verktygsset.


Kvällen lyftes upp av trevliga toner från Ulrika pappa Roland vid pianot tillsammans med ackompanjemang.




Evy titta på kvällens bildspel av födelsedagsbarnet samtidigt som familjen Palmblad framför sina egenhändigt skrivna låtar.




Ullis gamla seglarkompisar delade med sig av maritima detaljer som fick övriga sällskapet att kikna av skratt inte minst Ulrika själv.


Ylva kvällens toastmaster och här även troll


Madde höjer ett glas för att understryka vad kvällen går ut på, glädje, fest och firande.


Som synes hade även den det handlade om väldigt kul under kvällen


Lite konfetti sköts det också


Evy, Camilla och Sofie


Jag med mitt allt och då syftar jag INTE på hatten.


Evy som jag tänker mig henne.


Efter middagen kom det tyngre artilleriet fram.





På dansgolvet arbetade man tappert med att bokstavligen slå klackarna i taket.


Sofie lever upp till sitt gamla ryckte som partypingla


HELA tjejgänget är samlat och försöker sig på lite line dance?


Ulrika och Ylva gör dansgolvet.

Summa sumarum så blev det en underbar kväll med många skratt, god mat och ett fantastiskt sällskap. Till dig Ullis, ett stort tack och grattis än en gång.

För dem av er som vill se fler bilder så har jag tankat upp alla (osorterat) här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar