fredag 24 december 2010

På väg???

Nu finns i alla fall bildbevis på att vi kommit innanför incheckningsdisken till Tax Free. Det är nästan en andlig känsla som infinner sig vid denna insikt.



Men det var nära att det inte gick vägen. Efter att ha gått upp i god tid, tagit en taxi i god tid och suttit på Arlanda Express i god tid hade gott om tid till att incheckningen startade och vi var med marginal först i kön. När vi gick fram som de första att bli betjänade hade vi ett flertal köande personer i ryggen. Väl framme kunde konstaterats att vår bokning inte fanns i systemet, caput, borta och flyget fullbokat enligt tjejen vid disken....

Väl här kände jag för första gången en stark känsla av att vilja skrika rakt ut. Efter att ha bokat om alla hotell och inrikesflyg med kostnaden kvar för de gamla bokningar, såg jag nu mer än dubbla kostnaden. Detta samtidigt som jag fortfarande sitter hemma framför TV:n iförd mina vardagskallingar i våran vardagssoffa med en flaska vintageskumpa Palmes d'Or 1998* i näven och bara hatar livet.

Detta gick som tur att ordna i SAS biljettkassa fick de till det och vi kunde gå tillbaka och checka in, vä när vi gick därifrån var kön bakom oss borta.

Det här är vad man kallar extremturism med den högsta graden av äventyr och spänning inkluderat i priset. Tilläggas ska att vi inte kommit på planet ännu så lagen om all jävlighet kan fortfarande slå till så att vi inte kommer iväg.

Jag hoppas nästa tangentnedslag på denna blogg görs från ett annat land.

God Jul på er alla.

*ett minne från den första incheckningen när de hade tokrea på champange.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar