onsdag 8 december 2010

Premiärtur

Tog en tur med den nya leksaken för att se hur den för sig under mörkare förhållanden.  Det har hänt en del med sensorer och signalhanteringen sedan jag köpte min förra kamera någon gång 2007.

Lite brus blev det men med ISO 3200 får man räkna med lite. Träffade en man på promenaden som var Nikonägare men enligt honom själv var Canon bättre på just brusfronten. Han tipsade mig dock om att bruset uppträder stokastiskt och att man därför kan ta flera bilder i följd, mha stativ, och sammanfläta dem i Photoshop och på så sätt bli av med bruset.

Ett mycket bra tips om det fungerar, men jag glade mig inte lika det åt det som det faktum att han använde sig av ett ord som stokastikt, mycket stämmningslyftande.


Idol 2010








Kan nån kan Canon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar